

- FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (pobierz tu)
- Regulamin projektu
- Lista zakwalifikowanych do projektu
- Klauzula informacyjna administratorów danych
- Klauzula informacyjna ZS1
PRAKTYKI W RIMINI
Z przyjemnością informujemy, iż nasz wniosek na realizację praktyk zawodowych „Zagraniczne praktyki zawodowe drogą do sukcesu” nr 2024-1-PL01-KA122-VET-000216863 został zakwalifikowany do dofinansowania w Akcji 1 „Mobilność edukacyjna” w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego w programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus Konkurs 2024. W sumie Zespół Szkół nr 1 otrzyma 70000 euro na realizacje staży zawodowych dla 25 uczniów naszej szkoły. Rekrutacja odbędzie się w marcu 2025r, natomiast wyjazd na 2-tygodniowe praktyki zaplanowany jest na wrzesień 2025.
Praktyki będą realizowane we współpracy z firmą SISTEMATURISMO z Rimini.
Sistema Turismo ETN – Training agency
Regulamin projektu
Regulamin rekrutacji uczniów do projektu
pt. „Zagraniczne praktyki zawodowe drogą do sukcesu”
2024-1-PL01-KA122-VET-000216863
realizowanego w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa proces rekrutacji i udziału uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Wągrowcu w projekcie pt. „Zagraniczne praktyki zawodowe drogą do sukcesu” realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), zwanym dalej Projektem.
- Beneficjentem projektu jest Zespół Szkół nr 1 w Wągrowcu, zwany dalej Realizatorem.
- Głównym celem projektu jest wzrost kompetencji zawodowych, interpersonalnych i umiejętności językowych 25 uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Wągrowcu. Projekt skierowany jest do uczniów klas trzecich i czwartych Technikum wszystkich kierunków.
- Praktyki zawodowe trwają 12 dni, z czego 10 dni przeznaczonych jest na program merytoryczny praktyk, 2 dni na program kulturowy. W ramach mobilności należy doliczyć 2 dni przed rozpoczęciem mobilności oraz dwa po jej zakończeniu na transport uczestników do kraju odbywania praktyk oraz powrót.
- Praktyki zaplanowane są w terminie 15-26 września 2025r. (bez podróży)
- Wsparcie w projekcie obejmuje:
- przygotowanie językowe w ramach języka angielskiego i włoskiego,
- przygotowanie kulturowe
- przygotowanie pedagogiczno-psychologiczne,
- 2 tygodniowe praktyki zagraniczne w Rimini we Włoszech,
- zakup ubrań roboczych
- Udział w projekcie jest bezpłatny, jego koszt jest finansowany z Unii Europejskiej oraz budżetu krajowego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
REKRUTACJA
- Rekrutacja uczniów do Projektu zostanie przeprowadzona w miesiącu marcu 2025roku.
- Rekrutacja będzie odbywać się zgodnie z polityką równości szans, niedyskryminacji i równości płci.
- Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- Dyrektorka szkoły do spraw wychowawczych
- Koordynatorka projektu
- Nauczycielka przedmiotów zawodowych
- Opiekun podczas wyjazdu
- Nauczycielka języka angielskiego
- Uczniowie zainteresowani udziałem w projekcie powinni złożyć w dniach 17.03.2025 – 28.03.2025r do sekretariatu dyrektora następujące dokumenty:
- poprawnie wypełniony Formularz Rekrutacyjny,
- list motywacyjny w języku angielskim (motywacja ucznia do wzięcia udziału w praktykach zawodowych w RiminI)
Kandydaci będą zobligowani ponadto do:
- przystąpienia do testu z języka angielskiego w określonym terminie,
- stawienia się na rozmowę kwalifikacyjną w języku angielskim w określonym przez Komisję Rekrutacyjną terminie.
- Podczas rekrutacji kandydaci będą oceniani przez Komisję Rekrutacyjną wg następujących kryteriów:
- test z języka angielskiego – 0 – 30 pkt.
- roczne oceny klasyfikacyjne (w roku szkolnym 2023/2024) z 3 wybranych przedmiotów zawodowych – 0 – 15 pkt. (celujący – 15 pkt. , bardzo dobry – 10 pkt., dobry – 5 pkt., dostateczny – 2 pkt., dopuszczający – 0 pkt.)
- roczna ocena klasyfikacyjna (w roku szkolnym 2023/2024) z języka angielskiego – 0 – 15 pkt. (celujący – 15 pkt. , bardzo dobry – 10 pkt., dobry – 5 pkt., dostateczny – 2 pkt., dopuszczający – 0 pkt.)
- roczna ocena zachowania (w roku szkolnym 2023/2024) – 0 -15 pkt. (wzorowe – 15 pkt. , bardzo dobre – 10 pkt., dobre – 5 pkt., poprawne – 1 pkt. nieodpowiednie/naganne – 0 pkt.)
- list motywacyjny w języku angielskim – 0 – 10pkt.
- rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim – 0 -10 pkt.
- opinia wychowawcy (udział w konkursach, kołach zainteresowań, działalność na rzecz szkoły, organizacja wydarzeń szkolnych, wolontariat, chór, zaangażowanie społeczne itp. – 0 – 10 pkt.
- mniejsze szanse oceniane wg punktacji 0-5-10, na podstawie takich kryteriów jak: zamieszkanie na terenach wiejskich, niskie dochody rodziny (zaświadczenie z OPS), sytuacja rodzinna: sierota, półsierota lub inny rodzaj udokumentowanej trudnej sytuacji rodzinnej, niepełnosprawność kandydata lub w rodzinie (orzeczenie lekarskie), poważna choroba kandydata (zaświadczenie lekarskie)- 5 pkt przyznawane będzie osobom spełniającym 1 kryterium, 10pkt przy 2 i więcej.
- Uczeń może zdobyć maksymalnie 145 pkt.
- W wyniku rekrutacji do projektu zostanie zakwalifikowanych 25 uczniów z największą liczbą punktów z poszczególnych kierunków z klas III i IV Technikum:
3 uczniów – Technikum Architektury Krajobrazu
3 uczniów – Technikum Informatyczne
3 uczniów – Technikum Grafiki i Poligrafii Cyfrowej
3 uczniów – Technikum Ekonomiczne
3 uczniów – Technikum Fotografii i Multimediów
3 uczniów – Technikum Mechatroniczne
3 uczniów – Technikum Żywienia i usług Gastronomicznych
4 uczniów – Technikum Logistyczne
- W sytuacji, gdy zgłosi się mniejsza liczba uczniów z jakiegoś kierunku niż wymieniono w pkt. 7, uczeń innego kierunku z najwyższą liczbą punktów zostanie zakwalifikowany do Projektu.
- Tylko uczniowie, którzy wzięli udział we wszystkich etapach rekrutacji mogą być zakwalifikowani do Projektu.
- Uczniowie we wskazanym terminie zostaną poinformowani o wyniku rekrutacji.
- Komisja Rekrutacyjna sporządza listę podstawową i rezerwową kandydatów do projektu.
- W razie rezygnacji lub usunięcia kandydata z udziału w projekcie, zostanie wybrana osoba z tego samego kierunku z listy rezerwowej, która uzyskała najwyższą liczbę punktów.
- W kwestiach spornych związanych z prowadzeniem naboru uczestników decyzję podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły.
§3
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW
- Każdy uczestnik i uczestniczka projektu zobowiązuje się do:
- uzupełnienia i dostarczenia do koordynatora szkolnego formularzy dla kandydatów zakwalifikowanych, udostępnionych po ogłoszeniu wyników rekrutacji;
- systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach w ramach przygotowania kulturowego, językowego i psychologiczno-pedagogicznego;
- pełnego i aktywnego udziału w praktykach zawodowych;
- przestrzegania regulaminu miejsca odbywania stażu oraz miejsca zakwaterowania podczas pobytu we Włoszech;
- udziału w ewaluacji i upowszechnianiu wyników projektu;
- bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach, mogących zakłócić udział w projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnych nieobecności na zajęciach;
- zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i jego przestrzegania.
- Udzielenia wsparcia w ramach projektu zaprzestaje się w przypadku:
- zmiany miejsca przez uczestnika / uczestniczkę miejsca nauki,
- rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,
- niewypełniania przez uczestnika obowiązków określonych w niniejszym regulaminie.
§4
PROCEDURA ODWOŁAWCZA
Uczniowi, który nie został zakwalifikowany do udziału w projekcie przysługuje prawo złożenia odwołania w terminie 7 dni od dnia ogłoszenie listy uczestników. Wniesione w formie pisemnej odwołanie musi zawierać:
a) datę
b) dane ucznia
c) dane szkoły
d) informację czego dotyczy
e) wskazanie wszystkich kryteriów wyboru uczestników, z których oceną uczeń się nie zgadza, wraz z uzasadnieniem;
f) wskazanie zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem ucznia naruszenie takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem;
g) podpis ucznia i rodzica/opiekuna prawnego w przypadku osoby niepełnoletniej.
§5
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 17 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuję, że:
1. Administrator danych osobowych
- Administratorem Pani / Pana danych jest Zespół Szkół nr 1 w Wągrowcu (dalej: Administrator).
- Z Administratorem można kontaktować się listownie pisząc na adres: ul. Kcyńska 48,
62-100 Wągrowiec, poprzez e-mail: zsp1wagrowiec@post.pl lub telefonicznie dzwoniąc pod numer: 672620108.
2. Inspektor Ochrony Danych
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (dalej: IOD).
- Z IOD można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych wysyłając e-mail
na: biuro@iodopila.pl lub pisząc na adres siedziby Administratora. - Cel i podstawa prawna przetwarzania danych
- Realizacja procesu rekrutacji i selekcji uczestników Programu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
- Zaplanowanie, przeprowadzenie i monitorowanie procesu przygotowania językowego i kulturowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
- Dobranie właściwego miejsca odbycia praktyk, przy uwzględnieniu zarówno Pani / Pana preferencji i kompetencji, jak i ewentualnych przeciwskazań (informacje o stanie zdrowia np. informacje o alergiach lub innych przeciwskazaniach do realizacji określonego zadania z przyczyn zdrowotnych, które mogą okazać się niezbędne do celów doboru miejsca odbywania praktyk, stanowią dane szczególnej kategorii) – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
- Zwiększenie Pani / Pana bezpieczeństwa poprzez wykup ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz zdrowotnego na czas wyjazdu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
- Komunikacja z Panią / Panem lub opiekunami prawnymi lub osobami wskazanymi do udzielenia informacji w nagłych wypadkach – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
- Sprawozdawczość i informowanie o realizacji celów statutowych Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
- Działania informacyjno-promocyjne związane z realizacją Programu (w tym wizerunek uczestnika, który może zostać wykorzystany do opracowania materiałów promocyjnych i informacyjnych przeznaczonych do publikacji w Internecie – na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych Administratora) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
- Okres przechowywania danych
- Dane osobowe będą przechowywane do czasu rozliczenia Programu oraz zakończenia archiwizowania dokumentacji.
- Dane będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, a także po ustaniu jej bytu prawnego przez czas nie dłuższy niż 5 lat.
- Dane osobowe zebrane na podstawie Pani / Pana zgody będą przechowywane
do momentu wycofania tej zgody. - Okres przetwarzania może być przedłużony w granicach prawa w przypadku, gdy będzie
to niezbędne do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. - Informacja o wymogu podania danych
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w Programie (z wyjątkiem informacji opartych na wyrażonej zgodzie, gdzie podanie danych jest dobrowolne i nie wpływa na zawarcie i realizację umowy).
- Przetwarzanie danych szczególnych kategorii oraz danych dotyczących wyroków skazujących
i naruszeń prawa - Przetwarzanie danych szczególnej kategorii (dane osobowe ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzanie danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby) oraz danych dotyczących wyroków skazujących oraz naruszeń prawa będzie miało miejsce wyłącznie, gdy będzie to niezbędne do wypełnienia obowiązku Administratora wynikającego z przepisów prawa i w celu realizacji wymogów tego prawa.
- Prawa osób, których dane dotyczą
- Prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii.
- Prawo do sprostowania (poprawienia) danych, ich aktualizacji.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
- Prawo do usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym).
- Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej wycofaniem.
- Prawo do przenoszenia danych (w miarę technicznej możliwości).
- Prawo do przejrzystej komunikacji i pełnej informacji.
- Prawo do sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
- Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa (w przypadku podejrzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa dotyczące ochrony danych osobowych).
Z powyższych praw można skorzystać zarówno w stosunku do całości, jak również do części posiadanych przez Administratora informacji. Aby móc skorzystać z przysługujących praw należy napisać e-mail do IOD na adres: biuro@iodopila.pl
- Dane osobowe bezpośrednio związane z przygotowaniem do wyjazdu i administracyjną obsługą wyjazdu będą przekazywane:
- Koordynatorowi szkolnemu, odpowiedzialnemu za organizację i zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy Państwem i Państwa opiekunami a Administratorem.
- Nauczycielom prowadzącym zajęcia z zakresu przygotowania językowego, kulturowego i pedagogicznego.
- Przewoźnikom oraz podmiotowi wspierającemu Administratora w dokonywaniu rezerwacji i zakupu biletów.
- Partnerowi zagranicznemu, odpowiedzialnemu za koordynowanie działań w ramach Programu w państwie docelowym, który odpowiada między innymi za kontakt z zakładami, w których odbywać się będą praktyki oraz zakwaterowanie.
- Nazwa i adres Organizacji przyjmującej: SISTEMA TURISMO, Rimini, Włochy
- Instytucje i organy uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. – Agencji Narodowej i Agencji Wykonawczej w ramach sprawozdawczości z realizacji Programu.
- Podmioty zewnętrzne wspierające Administratora, np. podmiot świadczący usługę hostingu, dostawcy poczty elektronicznej, fotograf / kamerzysta (wszystkie podmioty biorą udział w procesie przetwarzania danych osobowych na podstawie upoważnienia lub zawartych umów powierzenia przetwarzania danych z Administratorem i zapewniają odpowiedni poziom ochrony danych osobowych).
9. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do organizacji międzynarodowych.
10. Dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
§6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.03.2025 roku i obowiązuje do czasu zakończenia realizacji Projektu.
- Realizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu rekrutacji.
- Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Ostateczna decyzja o naborze uczniów należy do Komisji Rekrutacyjnej oraz Dyrektora.