eTwinning 2021/2022
W tym roku szkolnym w miesiącach od listopada do maja braliśmy udział w projekcie międzynarodowym w ramach programu eTwinning. Projekt umożliwia współpracę szkół, uczniów i nauczycieli za pomocą mediów elektronicznych. W projekcie brali udział chętni uczniowie z klas 1Tf, 1Tż, 2b3,3Tg5, 3Tl1 a koordynatorami projektu były panie Agata Jamroży, Joanna Zborowska oraz Danuta Bodus.
W projekcie uczestniczyły 4 szkoły z 3 krajów:
- Alcamo, Włochy, LIceo Scientifico „G.Ferro”
- Wągrowiec, Polska, Zespół Szkół nr 1
- Doetinchem, Holandia, Zone College
- Nowy Sącz, Polska, Zespół Szkół Katolickich im. bł. P. J. Frassati
W ramach projektu uczniowie wykonali szereg zadań mających na celu podnieść ich świadomość ekologiczną oraz propagować zdrowy styl życia wśród młodych ludzi.
- Prezentacja o swojej miejscowości „My town: how green and safe?”
Uczniowie stworzyli prezentację przedstawiającą wszystkie walory środowiskowe oraz infrastrukturalne Wągrowca sprawiające, że je ono przyjaznym i bezpiecznym miejscem do życia
- Prezentacja o szkole „ My school: how green and healthy is it?”
Uczniowie zaprezentowali swoją szkołę przedstawiając jej wygląd oraz akcje ekologiczne
- Konkurs na logo projektu
Każda szkoła stworzyła propozycję logo projektu a następnie odbyło się głosowanie na oficjalne logo projektu. Zwyciężyło logo szkoły z Włoch
4. Kolejne zadanie polegało na opisie zdrowych i niezdrowych nawyków przez uczniów
5. Las obietnic „Our forest of promises to live in a safe planet”. Uczniowie wypisali swoje obietnice dla planety
6. Interaktywny kalendarz adwentowy „Our advent calendar for a healthy life” . Używając aplikacji PADLET uczniowie każdej ze szkół rejestrowali przez 24 dni swoje aktywności związane ze zdrowym stylem życia.
7. 13 grudnia odbyło się nasze wirtualne spotkanie, podczas którego każda grupa zaśpiewała narodowa kolędę oraz uczniowie wykonali quiz o zwyczajach świątecznych w naszych krajach
8. Kolejne zadanie polegało na zaprojektowaniu przyjaznej dla środowiska i uczniów szkoły. Uczniowie używali programów SKETCHUP, SWEETHOME3D, SIMS
9. “It’s time to help someone”. Uczniowie wypisali swoje mocne i słabe strony a następnie nagrywali dla wybranego kolegi/koleżanki z innej szkoły poradę, jak przezwyciężyć swoje słabości
10. Podsumowanie projektu stanowiła praca w międzynarodowych grupach nad 8 zadaniami do ebook’a. Decyzja oraz uzasadnienie wyboru zadań odbyły się poprzez program TRICIDER. Ebook został stworzony w programie BOOKCREATOR.
a) Collaborative story – wspólne pisanie opowiadania do obrazka
b) Healthy snack – propozycje zdrowych przekąsek
c) European healthy recipies – przepisy na zdrowe dania z naszych krajów
d) My role model – wzorce do naśladowania
e) Copying with stress survey – uczniowie wspólnie stworzyli ankietę a następnie została ona przeprowadzona wśród uczniów szkół biorących udział w projekcie. Wykorzystano GOOGLE FORMS.
f) Food in art – wspólny plakat w CANVA z przykładami jedzenia w sztuce
g) Smartphone rules – zdrowe zasady korzystania z telefonu
h) Peacekeeping ideas – what the young can do? Uczniowie przedstawili swoje pomysły na zachowanie pokoju