W tym roku szkolnym w miesiącach od listopada do maja braliśmy udział w projekcie międzynarodowym w ramach programu eTwinning.  Projekt umożliwia współpracę szkół, uczniów i nauczycieli za pomocą mediów elektronicznych. W projekcie brali udział chętni uczniowie z klas 1Tf, 1Tż, 2b3,3Tg5, 3Tl1 a  koordynatorami projektu były panie Agata Jamroży, Joanna Zborowska oraz Danuta Bodus.

W projekcie uczestniczyły 4 szkoły z 3 krajów:

  1. Alcamo, Włochy, LIceo Scientifico „G.Ferro”
  2. Wągrowiec, Polska, Zespół Szkół nr 1
  3. Doetinchem, Holandia, Zone College
  4. Nowy Sącz, Polska, Zespół Szkół Katolickich im. bł. P. J. Frassati

W ramach projektu uczniowie wykonali szereg zadań mających na celu podnieść ich świadomość ekologiczną oraz propagować zdrowy styl życia wśród młodych ludzi.

  1. Prezentacja o swojej miejscowości „My town: how green and safe?”

Uczniowie stworzyli prezentację przedstawiającą wszystkie walory środowiskowe oraz infrastrukturalne Wągrowca sprawiające, że je ono przyjaznym i bezpiecznym miejscem do życia

  1. Prezentacja o szkole „ My school: how green and healthy is it?”

Uczniowie zaprezentowali swoją szkołę przedstawiając jej wygląd oraz akcje ekologiczne

  1. Konkurs na logo projektu

Każda szkoła stworzyła propozycję logo projektu a następnie odbyło się głosowanie na oficjalne logo projektu. Zwyciężyło logo szkoły z Włoch

4. Kolejne zadanie polegało na opisie zdrowych i niezdrowych nawyków przez uczniów

5. Las obietnic „Our forest of promises to live in a safe planet”. Uczniowie wypisali swoje obietnice dla planety

6. Interaktywny kalendarz adwentowy „Our advent calendar for a healthy life” . Używając aplikacji PADLET uczniowie każdej ze szkół  rejestrowali przez 24 dni swoje aktywności związane ze zdrowym stylem życia.

7. 13 grudnia odbyło się nasze wirtualne spotkanie, podczas którego każda grupa zaśpiewała narodowa kolędę  oraz uczniowie wykonali quiz o zwyczajach świątecznych w naszych krajach

8. Kolejne zadanie polegało na zaprojektowaniu przyjaznej dla środowiska i uczniów szkoły. Uczniowie używali programów SKETCHUP, SWEETHOME3D, SIMS

9. “It’s time to help someone”. Uczniowie wypisali swoje mocne i słabe strony a następnie nagrywali dla wybranego kolegi/koleżanki z innej szkoły poradę, jak przezwyciężyć swoje słabości

10. Podsumowanie projektu stanowiła praca w międzynarodowych grupach nad 8 zadaniami do ebook’a. Decyzja oraz uzasadnienie wyboru zadań odbyły się poprzez program TRICIDER. Ebook został stworzony w programie BOOKCREATOR.

a) Collaborative story – wspólne pisanie opowiadania do obrazka

b) Healthy snack – propozycje zdrowych przekąsek

c) European healthy recipies – przepisy na zdrowe dania z naszych krajów

d) My role model – wzorce do naśladowania

e) Copying with stress survey – uczniowie wspólnie stworzyli ankietę a następnie została ona przeprowadzona wśród uczniów szkół biorących udział w projekcie. Wykorzystano GOOGLE FORMS.

f) Food in art – wspólny plakat w CANVA z przykładami jedzenia w sztuce

g) Smartphone rules – zdrowe zasady korzystania z telefonu

h) Peacekeeping ideas – what the young can do? Uczniowie przedstawili swoje pomysły na zachowanie pokoju

eTwinning 2024/2025

 

W listopadzie 2023 roku uczniowie naszej szkoły po raz kolejny dołączyli do międzynarodowego projektu eTwinning.

Projekt o nazwie „Be My Digital Pal” miał na celu nawiązanie cyfrowych korespondencji między uczniami z Turcji, Rumunii, Chorwacji, Włoch. Skoncentrowaliśmy nasze działania na doskonaleniu umiejętności mówienia i pisania po angielsku.

Uczniowie z klasy 2Ti oraz 3Tmg mieli okazję podnieść swoje umiejętności językowe i cyfrowe, a wszystko pod okiem pani Joanny Zborowskiej, która koordynowała projektem i pani Danuty Bodus, która pomagała przy realizacji zadań projektowych.

Pierwsze spotkanie online szkolnych koordynatorów projektu odbyło się 2 grudnia 2023.

Pierwszym zadaniem było stworzenie logo do projektu. Nasi uczniowie zajęli drugie miejsce, a zwycięskie logo zaprojektowane przez uczniów z Rumunii towarzyszyło nam przez cały czas trwania projektu.

Kolejnym zadaniem było stworzenie elektronicznych pocztówek. Dzięki temu młodzież mogła się lepiej poznać, dowiedzieć się o swoich pasjach i zainteresowaniach, a przy okazji uczniowie mogli złożyć sobie życzenia noworoczne.

Kolejny tydzień rozpoczął się od drugiego spotkania koordynatorów, podczas którego można było podzielić się spostrzeżeniami po pierwszym tygodniu pracy. Wspólnie ustaliliśmy plan działania na kolejne dni.

Uczniowie z wszystkich szkół biorących udział w projekcie Be My Digital Pal mieli okazję stworzyć nagrania, na których opowiedzieli trochę o sobie oraz o swoich oczekiwaniach co do projektu. Oczywiście wszystko w języku angielskim! Każdy z uczniów mógł posłużyć się wybranym lub stworzonym przez siebie avatarem.

W styczniu uczniowie wzięli udział w ankiecie, w której mogli sami zadecydować o temacie kolejnego zadania. Tym razem należało stworzyć filmik Paper Slides przedstawiający ulubione czynności czasu wolnego. Uczniowie stworzyli ciekawy materiał, który umieszczony został na platformie Padlet. Była to kolejna okazja aby dowiedzieć się więcej na swój temat. Uczestnicy projektu zamieszczali komentarze w języku angielskim pod filmikami.

Następnie uczestnicy projektu mogli sprawdzić ile wiedzą na swój temat grając w interaktywny quiz Kahoot. Okazało się, że pomimo krótkiego czasu dowiedzieliśmy się już na swój temat całkiem sporo!

Trzecie spotkanie koordynatorów stanowiło okazję do dzielenia się swoim doświadczeniem projektowym, omówiliśmy również zadania na miesiąc luty.

Owocem spotkania nauczycieli były lekcje w języku angielskim dotyczące bezpieczeństwa w sieci. Nie obyło się bez prezentacji, wspólnego świętowania „Safer Internet Day” oraz stworzenia gazetki w tym temacie.

Przedłużeniem tego tematu było zadanie, w którym nasi uczniowie generowali chmury wyrazowe  WORD CLOUDS o tematyce bezpieczeństwa w internecie. W rezultacie powstały ciekawe i kreatywne prace.

Każda ze szkół wybrała także temat na baner odnośnie bycia bezpiecznym w sieci. Oto co udało nam się stworzyć:

Ale to nie koniec wzajemnej współpracy. Uczestnicy projektu mieli okazję stworzyć kreskówkę przedstawiającą konsekwencje niewłaściwego korzystania z nowoczesnej technologii. Powstałe filmiki tradycyjnie zagościły na Padlecie gdzie młodzież mogła komentować swoje prace. Byliśmy pod wrażeniem efektu końcowego.

Na ostatnim spotkaniu online koordynatorzy omówili działania na następne dni, m.in. tworzenie filmów promujących nasze szkoły i miasta.

Po kilku miesiącach naszej wytężonej pracy projekt dobiegł końca. Mamy nadzieję, że nawiązane relacje pozwolą nam dalej doskonalić język angielski i już czekamy na kolejną przygodę z nowymi projektami międzynarodowymi eTwinning!